!
Hej!
Jag är i full gång med en totalrenovering av en 26F och har nu börjat snegla på motoralternativ. Vad jag förstått så finns det flertalet 26or med KAD44, som är ett alternativ jag överväger då det tidigare varit en AD41:a installerad. Jag funderar även på om båten skulle klara av en ännu större maskin, ex. en D6 310. Har någon här några erfarenheter eller tankar kring en D6:a i en 26:a?
Jag funderar ffa. på om det blir för tungt men även om motorrummet är stort nog. Är för övrigt medveten om hooken och får se lite hur jag eventuellt hanterar den.
Tack för svar!
Oliver
2021-03-16 17:50
Oliver Hanes
Medlem
Saknar båt i Coronetregistret
Varför inte titta på en Hyundai Seasall S270. 270hk, 3 liter V6, 334kg utan drev.
2021-03-16 21:35
Henrik Yberg
Medlem
Saknar båt i Coronetregistret
Har en Yanmar diesel 260hkr rak 6:a. Toppar drygt 30 knop vid marschfart 22 drar strax över 1l/ dist. Yanmar har ett förträffligt drev!! Motorn är billigare o lättare än Volvo. Väldigt!! Nöjd med detta paket. Mvh Lennart
2021-03-17 20:25
Lennart Eriksson
Medlem och ordinarie styrelseledamot
26 Family
Hej, har själv en 26f flybridge med singel kad42 220hk, räknat löst på 1.6l/nm i 25 knop, topp 33knop.
Skulle hellre välja en 41 42 43 istället för 44 eller 300, även dem äldsta d4-d6 är en hel del strul med, min dröm är just minsta d6 istället för största d4 för att få en motor med lägre effekt per liter, samt att slippa 4 cyl, en d6 är inga problem i en 26f // mvh
2021-03-27 16:34
Ludvig Gadelius